De magnesium check

Heb jij een magnesium tekort?

Of jij extra magnesium nodig hebt is afhankelijk van veel factoren, bijvoorbeeld je genetische aanleg maar ook je voeding en leefstijl. De uitkomst van de onderstaande test geeft daarom een indicatie. Aan de hand van 18 vragen wordt automatisch jouw score berekend. Er zijn zowel risico-vragen als symptoom-vragen opgenomen. De resultaten staan direct na het invullen in beeld, met daaraan gekoppeld een advies.

Bij vraag 1 t/m 15 staat een schaal van 0 tot en met 4. Hou bij het invullen rekening met de volgende betekenis van de scores:

  • 0 = nooit
  • 1 = zelden -> d.w.z. een aantal keren per jaar
  • 2 = soms -> d.w.z. 1 á 2 keer per maand
  • 3 = regelmatig -> d.w.z. 1 á 2 keer per week
  • 4 = vaak -> d.w.z. (bijna) elke dag

Toelichting: de vragenlijst is gebaseerd op de gangbare wetenschappelijke literatuur over magnesium en magnesium tekort.

1. Gebruik je alcohol?
2. Eet je kant en klare maaltijden (oftewel fast food)?
3. Gebruik je medicatie? Van de volgende medicatie is in elk geval duidelijk dat er een relatie is met een magnesiumtekort: maagzuurremmers, antivirale middelen, cholesterolverlagers, hormoonpreparaten, antibiotica, anti-depressiva en stimuli van het centrale zenuwstelsel zoals Ritalin.
4. Heb je last van kramp?
5. Heb je wel eens hoofdpijn of migraine?
6. Heb je last van concentratieproblemen?
7. Rook je?
8. Heb je last van hartritmestoornissen?
9. Heb je slaapproblemen?
10. Ben je wel eens onrustig of gespannen?
11. Heb je last van pijnlijke spieren?
12. Heb je last van oorsuizen?
13. Ben je vaak moe of lusteloos?
14. Heb je last van rusteloze benen?
15. Heb je last van knipperende oogleden of een zenuwtrekje bij je oog?
16. Ben je zwanger?
17. Ben je 55 jaar of ouder?
18. Sport je meer dan 4 uur per week intensief?
Let op: het advies wat u na het invullen van het formulier krijgt, is geen medische advies. Raadpleeg bij twijfel altijd een arts.