Sports

De dagelijkse behoefte aan magnesium bedraagt 350 mg voor mannen en 300 mg voor vrouwen. Sporters hebben vaak een te laag magnesium gehalte als gevolg van hoge verliezen door transpiratie.
Zechsal is niet alleen de meeste effectieve aanvulling bij een magnesium tekort, het helpt ook om spierblessures te voorkomen en sneller te genezen. Daarnaast is het direct effectief bij kramp.

Een beetje maar vaak
Magnesium wordt constant door het lichaam benut en het heeft geen effectieve methode om het vast te houden. Toedienen via de huid maakt het mogelijk het ‘een beetje maar vaak’ te gebruiken en dat is ideaal voor het bijhouden van de gezondheid van uw spieren. Begin langzaam. Probeer een beetje per keer (zie gebruiksaanwijzing) en herhaal naar behoefte.

Duursport

Zechsal verbetert de spierkracht, spierontspanning en het uithoudingsvermogen van de spieren. Bij een langdurige training wordt veel magnesium verbruikt. Wordt dit onvoldoende aangevuld dan kan dit leiden tot hartritmestoornissen en verkramping.

Aanbevolen:

- Voor en tijdens de training: sportspray
- Na de training: voeten- of dobberbad

Contactsport

Korte inspanningen, kracht en snelheid vragen om sterke spieren en soepele gewrichten. Het op peil houden van het magnesiumgehalte is daarom essentieel. Bij kramp of een blessure tijdens het sporten heeft het aanbrengen van Zechsal op de pijnlijke plek onmiddellijk effect.

Aanbevolen:

- Voor de wedstrijd: lage dosering sportspray (niet te veel, spierontspanning vermindert de explosiviteit)
- Blessure behandeling: direct sportspray aanbrengen en dagelijks herhalen
- Na de wedstrijd: nabehandeling met sportspray, of aanvulling door middel van een voeten- of dobberbad

Wandelen

Soepele spieren en gewrichten maken de wandeling ontspannend. Nabehandeling van de voeten en benen voorkomt spierpijn en pijnlijke voeten.

Aanbevolen:

- Voor de wandeling: sportspray
- Na de wandeling: dobber- of voetenbad